Naczelna Izba Lekarska wraz z Centralnym Ośrodkiem Badań Innowacji i Kształcenia NIL opublikowała raport dotyczący warunków kształcenia na kierunkach lekarskich w roku akademickim 2022/2023.
“Współczesna medycyna jest dziedziną nieustannie rozwijającą się, wymagającą od lekarzy i lekarzy dentystów nie tylko dogłębnej wiedzy, ale również zdolności adaptacji do szybkich zmian. W obliczu tak dynamicznego otoczenia kluczowym elementem jest jakość kształcenia medycznego, która determinuje przygotowanie przyszłych medyków do sprostania tym wyzwaniom. Odpowiadając na te potrzeby, Naczelna Izba Lekarska podjęła się zadania oceny jakości kształcenia w polskich uczelniach medycznych. W wyniku przeprowadzonej drugiej edycji badania, do którego zaproszono 31 uczelni, uzyskano cenne dane dotyczące różnych aspektów edukacji. Badanie skupiło się między innymi na kadrze naukowo-dydaktycznej, nauczaniu przedmiotów przedklinicznych i klinicznych oraz wynikach nauczania. Uzyskane wyniki wskazują na różnorodność podejść do kształcenia w różnych uczelniach, podkreślając jednocześnie znaczenie kadry naukowo-dydaktycznej w procesie edukacyjnym. Zgromadzone dane, które posłużyły do opracowania prezentowanego raportu, oparte są na odpowiedziach z 19 uczelni, co daje w miarę reprezentatywny obraz edukacji medycznej w Polsce” — piszą we wstępie raportu Artur Białoszewski i Marek Fudała.
Plik PDF z pełną treścią raportu dostępny jest na stronie Naczelnej Izby Lekarskiej.
źródło: Naczelna Izba Lekarska