Upoważnienie do wglądu w historię recept w IKP dla farmaceutów – jak to zrobić?

Pacjent może upoważnić farmaceutę lub wybraną aptekę do wglądu w historię recept za pomocą Internetowego Konta Pacjenta. Jak to zrobić?

Pacjent musi mieć aktywowane IKP, gdzie znajdzie historię swoich wizyt i recept. Należy kliknąć w „menu”, a następnie „uprawnienia” i „przyznaj dostęp”. Należy w tym kroku wpisać dane osoby lub placówki, która ma otrzymać dostęp.

Przyznanie dostępu można cofnąć w każdej chwili.

Farmaceuci mogą wyszukać recepty pacjenta, logując się na gabinet.gov. W zakładce „wyszukaj recepty” należy wpisać okres, w którym chcemy zobaczyć recepty pacjenta, status recepty (przykładowo: „zrealizowane” – jeśli recepta była zrealizowana w innej aptece, „wystawione” – jeśli recepta się przeterminowała, zanim została wykupiona) oraz numer PESEL pacjenta. Po kliknięciu opcji „wyszukać”, powinna wyświetlić się lista recept pacjenta.

źródło: pacjent.gov, aptekarski.com