Pacjent może upoważnić farmaceutę lub wybraną aptekę do wglądu w historię recept za pomocą Internetowego Konta Pacjenta. Jak to zrobić?
Pacjent musi mieć aktywowane IKP, gdzie znajdzie historię swoich wizyt i recept. Należy kliknąć w „menu”, a następnie „uprawnienia” i „przyznaj dostęp”. Należy w tym kroku wpisać dane osoby lub placówki, która ma otrzymać dostęp.
Przyznanie dostępu można cofnąć w każdej chwili.
Farmaceuci mogą wyszukać recepty pacjenta, logując się na gabinet.gov. W zakładce „wyszukaj recepty” należy wpisać okres, w którym chcemy zobaczyć recepty pacjenta, status recepty (przykładowo: „zrealizowane” – jeśli recepta była zrealizowana w innej aptece, „wystawione” – jeśli recepta się przeterminowała, zanim została wykupiona) oraz numer PESEL pacjenta. Po kliknięciu opcji „wyszukać”, powinna wyświetlić się lista recept pacjenta.
źródło: pacjent.gov, aptekarski.com